Ukmergės miesto Vilniaus gatvė taps saugesnė
Ukmergės mieste esančioje Vilniaus gatvėje baigiami saugaus eismo priemonių – vadinamų „salelių“ įrengimo darbai. Pagal bendrovės „Saugvila“ parengtą projektą, kurį užsakėLietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Vilniaus gatvėje iš viso įrengtos šešios tokios „salelės“. Šiuos darbus vykdo valstybinė įmonė (VĮ) „Vilniaus regiono keliai“.
Šiais metais Ukmergės mieste saugaus eismo priemonės įrengiamos tik valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 231 Vytinė-Vaitkuškis-Ukmergė ruože, patenkančiame į miesto teritoriją (ankstesniais metais inžinerinės saugaus eismo priemonės diegtos A6 kelio per Ukmergės miestą ruože, taip pat kelyje Nr. 115).
Tai planiniai saugaus eismo gerinimo darbai, kurie atliekami pavojingos gatvės ruože. Projektiniai sprendiniai buvo parenkami ir derinami su Ukmergės rajono savivaldybės administracija. Suderinus projektinius sprendinius buvo skelbtas viešasis konkursas projekto parengimui ir darbų atlikimui.
Su konkursą laimėjusia VĮ „Vilniaus regiono keliai“ pasirašytos sutarties terminas (projektavimas + darbai) – nuo šių metų gegužės 17-os iki lapkričio 17 dienos. Projektavimo ir darbų vertė – 170 000 Eurų.
Šios saugaus eismo priemonės įrengiamos siekianti užtikrinti patogesnes ir saugesnes pėsčiųjų eismo sąlygas, taip pat siekiant sumažinti masišką greičio viršijimą šioje gatvėje (greičio viršijimas yra pagrindinė avaringumo priežastis).
„Kadangi gatvė yra gana plati (9 metrų) ir dauguma vairuotojų joje nesilaiko saugaus greičio, pėsčiųjų perėjos tapo nesaugios pėstiesiems – vienam automobiliui sustojus praleisti pėsčiųjų, kito vairuotojas dažnai jį lenkdavo, nepastebėdamas per perėją einančio žmogaus. „Salelėmis“ vadinamos saugumo priemonės ties pėsčiųjų perėjomis gatvę susiaurins, nepalikdamos vietos vadinamam „dvigubam lenkimui“, – sakė VĮ „Vilniaus regiono keliai“ Ukmergės kelių tarnybos viršininkas Zigmantas Kupčinskas.
Atsisakyta pigesnių, anksčiau plačiau taikytų, vertikalių inžinerinių greičio mažinimo priemonių (greičio mažinimo kalnelių), kadangi jie mažina transporto eismo komfortines eismo sąlygas, sukelia papildomą triukšmą. Todėl nueita šiek tiek brangesnių, tačiau eismo dalyviams patogesnių greičio mažinimo priemonių įrengimo keliu.