„Už saugią Lietuvą“ partnerių pagalba vaikams – unikaliu būdu
Prie Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės nacionalinės socialinio saugumo kampanijos „Už saugią Lietuvą“ prisijungė bendrovė „Lidl Lietuva“. Įmonė pradėjo ilgalaikį nacionalinį paramos projektą „Už saugią aplinką mūsų vaikams“, kuriuo ėmėsi remti vaikų dienos centrus visoje šalyje. Bendrovė ne tik teiks finansinę paramą bei produktus, bet ir pakvietė į šį projektą įsitraukti visus šalies gyventojus – tam prekybos tinklas pasiūlė patogų ir originalų būdą skirti paramą – aukoti per taromatus.
Pasak šalies vadovės, socialinė verslo atsakomybė Lietuvoje nuolat auga. Įmonės ne tik padeda sunkumus išgyvenantiems, bet ir pačios kuria iniciatyvas, į pagalbą įtraukiančias visus šalies žmones. Sutelktos bendros gyventojų, socialiai atsakingo verslo ir nevyriausybinių organizacijų pastangos efektyviai prisideda kuriant socialiai saugesnę Lietuvą.
Nuo šiol užsukus į „Lidl“ grąžinti užstato sistemos ženklu pažymėtų pakuočių į taromatą, bus galima sukauptą depozitą skirti vaikų dienos centrus valdančioms organizacijoms – „Gelbėkit vaikus“, „Lietuvos Caritui“, Maltos ordino pagalbos tarnybai. Gyventojų paaukotų pinigų sumą bendrovė padvigubins. Šitaip surinkta parama nevyriausybines organizacijas pasieks kiekvieną metų ketvirtį.
Nors gali atrodyti, kad dešimties centų depozitas – menka suma, vaikų dienos centrai, kurie išgyvena iš minimalios valstybės skirtos paramos ir surinktos labdaros, žino jo vertę. „Vieno vaiko pavakariams paruošti užtenka vieno euro, pietums – pusantro, o už septynis eurus galima vaišinti pietumis visą savaitę, – mintinai vardija „Gelbėkit vaikus“ vadovė Rasa Dičpetrienė. – Tad nė kiek negražbyliaujame sakydami, jog vertiname kiekvieną paaukotą centą.“
Vaikų dienos centrai, kuriuose sunkumus patiriančių šeimų atžalos gali saugiai praleisti laiką po pamokų, pavalgyti, paruošti namų darbus ir pabendrauti, dažnai tampa paskutine užuovėja, apsaugančia vaikus nuo gyvenimo globos namuose.
„Siekiame prisidėti sprendžiant visuomenės gerovei svarbias problemas. Susipažinus su vaikų dienos centrų realybe nebeliko abejonių, kad tai – sritis, kurioje galime prasmingai suvienyti jėgas su visais geros valios piliečiais, – sakė „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius Radostinas Rousse-Peine. – Kalėdų metas – puikus laikas pradėti ilgalaikę partnerystę, į kurią įsitraukti kviečiame ir savo pirkėjus.“
Naują aukojimo būdą pirmieji išbandė kampanijos „Už saugią Lietuvą“ ambasadoriai dailininkas Algirdas Gataveckas ir atlikėjas Vidas Bareikis, nevyriausybinių organizacijų ir prekybos įmonės vadovai.
Lietuvoje šiuo metu yra daugiau nei 9 000 sunkiai besiverčiančių šeimų. Jose auga beveik 20 000 vaikų, iš kurių tik 8 000 turi galimybę lankyti dienos centrus. Dažnam iš jų čia tiekiami nemokami pietūs yra vienintelis per dieną gaunamas maistas. Šiuo metu Lietuvoje veikia 310 vaikų dienos centrų – poreikis steigti naujas tokio tipo įstaigas didžiulis, todėl prekybos tinklas „Lidl“ ketina skirti lėšų ir visiškai naujiems centrams kurti.