V. Makūnas ragina verslą atsigręžti į bendruomenes
Šalia gyvenviečių besikuriančios įmonės turi būti draugiškos aplinkai ir matyti čia gyvenančių žmonių problemas. Tokią minti pabrėžė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas susitikime su Ramučiuose įsikūrusio logistikos parko ir Kauno LEZ atstovais.
Stinga socialinio jautrumo
„Ramučiuose ir Karmėlavoje nuo seno gyveno žmonės, todėl besiplėtojant pramonei jie neturėtų jaustis įkaitais“, – kalbėjo meras. Kartu jis apgailestavo, kad konfliktai tarp verslo ir vietos gyventojų tampa vis dažnesni.
Naujausias iššūkis – sklindantys kvapai iš Kauno mieste įsikūrusios biologinių atliekų apdorojimo gamyklos, dėl ko labiausiai kenčia Ramučių gyventojai.
V. Makūnas tvirtino, kad yra ir gerų pavyzdžių, kai verslininkai supranta vietos bendruomenės lūkesčius. Vienas tokių, Kauno oro uosto direktorius Bruno Kasparas, aktyviai dalyvauja Karmėlavos seniūnijos gyvenime, remia bendruomenės šventes.
Pagyrimo žodžių verti ir Kauno LEZ įsikūrusios „Ryternos“ vadovai, rodantys iniciatyvą, kad tarp įmonės ir Ramučių gyvenvietės atsirastų žalioji zona.
V. Makūnas ragino verslininkus jautriau reaguoti į vietos gyventojų problemas ir prisidėti jas sprendžiant.
Spręs transporto problemas
Susitikime daug kalbėta ir apie verslo įmonių bei jose dirbančių darbuotojų problemas. „Lidl“, „Limedika“, Lietuvos paštas ir kitos šalia automagistralės Vilnius-Kaunas besikuriančios logistikos įmonės susibūrė į asociacija ir mėgina spręsti aktualius transporto klausimus.
Verslininkas Ričardas Šidlauskas siūlo dalį jam priklausančio sklypo panaudoti keliui, kuris sujungtų logistikos parką su Kauno miestu. Verslininkas tvirtino, kad jau yra parengti projektiniai siūlymai, reikia tik susitarti dėl finansavimo.
„Lidl“ Nekilnojamojo turto departamento vadovas Marius Motiejaitis teigė, kad įmonė pasirengusi prisidėti, tačiau tai turėtų padaryti ir kitos įmonės bei žemės sklypų savininkai. Sutarta asociacijoje aptarti finansinės naštos pasiskirstymą ir imtis veiksmų.
Kauno r. savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Tautvydas Tamošiūnas pastebėjo, kad atsiradus įvažai iki logistikos parko būtų galima pratęsti 16 autobuso maršrutą. Logistikos parke dirbantys žmonės kol kas daugiausia atvyksta automobiliais arba įmonių samdytais „Kautros“ autobusais.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis patvirtino, kad jau pradėtas rengti viaduko ties „Lytagros“ įmone specialusis planas ir kitų metų pavasarį galėtų prasidėti statybos. Tai palengvintų krovininio transporto susisiekimą su logistikos parku.
Transporto problemos aktualios ir Kauno LEZ, kur dirba maždaug du tūkstančiai žmonių, o įmonių skaičius kasmet didėja. Vien tik neseniai atidarytame Mobiliųjų technologijų parke sukurta daugiau kaip 200 naujų darbo vietų.
T. Tamošiūnas tvirtino, kad, esant poreikiui, į ekonominę zoną galėtų užsukti į oro uostą važiuojantis 29 maršruto autobusas.
Kvietė veikti kartu
V. Makūnas paprašė UAB „FEZ Development Limited“ direktorių Kęstutį Urniežių surinkti daugiau informacijos apie zonoje veikiančių įmonių poreikius. „Jūs kuriate darbo vietas, o savivaldybės uždavinys – siekti socialinio dialogo ir dermės tarp verslo ir vietos gyventojų. Tai įmanoma tik veikiant kartu“, – kalbėjo meras. Jis ypač pabrėžė būtinybę pramoniniuose kvartaluose ir šalia jų kurti poilsio, laisvalaikio ir žaliąsias zonas.
Savivaldybės vadovas informavo, kad netrukus bus rekonstruotos Ramučių Centrinė ir Karmėlavos Vilniaus gatvės. Čia taip pat bus nutiesti šaligatviai, atsiras suolelių, dviračių stovų, bus labiau pasirūpinta saugumu.
Pasitarime dalyvavusi Seimo narė Raminta Popovienė dėkojo verslininkams už aktyvumą ir kvietė kreiptis, jei kiltų neaiškumų dėl teisinės bazės.