24 sausio, 2024

Vadovų komunikacijos reitingas atskleidė, kurių įmonių vadovai žiniasklaidoje matomiausi

2023 m. tarp Lietuvos verslo ir valstybės valdomų įmonių žiniasklaidoje matomiausi buvo telekomunikacijų, bankų ir energetikos bendrovių vadovai. Pirmoje vietoje atsidūrė telekomunikacijų bendrovės „Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters, antroje – „Medicinos banko“ vadovas Marius Arlauskas, o vadovų komunikacijos bronza atiteko Dariui Maikštėnui, „Ignitis grupė“ vadovui. Tokius duomenis atskleidė žiniasklaidos stebėsenos ir analizės įmonės „Mediaskopas“ kartu su kūrybinės integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“ sudarytas Lietuvos įmonių vadovų komunikacijos reitingas.

Į Vadovų komunikacijos reitingo dešimtuką, kuriuo vertintas vadovų komunikacijos efektyvumas – pasisakymų kiekybė ir kokybė – taip pat pateko bankų „Swedbank“ ir SEB, Lietuvos automobilių kelių direkcijos, telekomunikacijų bendrovių „Bitė“ ir „Tele 2”, logistikos bendrovės „Girteka“ ir startuolio „Omnisend“ vadovai.

Tarp matomiausių – didžiosios bendrovės

„Mediaskopo“ analizės ir duomenų sprendimų vadovė Vilūnė Kairienė nesistebi, kad reitingo viršūnėje dominuoja didžiosios Lietuvos bendrovės.

„Natūralu, kad didžiosios Lietuvos bendrovės, suprasdamos savo indėlį į Lietuvos ekonomiką ir šalies vystymąsi, komunikuoja efektyviausiai. Tai patvirtina ir temos, kuriomis lyderiai komunikavo daugiausiai. Pavyzdžiui, „Telia“ vadovė aktyviai reiškė nuomonę socialinės atsakomybės klausimais – neįgaliųjų integracijos, moterų ir vyrų atlygio lygybės, komunikavo įmonės ambiciją lygiuotis ne į vietinius, o tarptautinės rinkos žaidėjus, dalinosi nuomone apie augančias energijos kainas ir jų įtaką įmonių veiklai“, – teigia V. Kairienė.

„INK agency“ vadovė Jolita Kochanskė priduria, kad efektyviai komunikuojantis vadovas padeda pasiekti svarbias tikslines grupes – darbuotojus, klientus, partnerius, investuotojus, žiniasklaidą, politikus.

„Vadovas yra įmonės lyderis ir veidas, tad jis turėtų būti svarbia įmonės pastangų pirmauti komunikaciniame fronte dalimi. Tyrimai rodo, kad įmonės įvaizdis yra tapatinamas su vadovo reputacija. Vadovus matyti viešojoje erdvėje tikisi ir esami, ir potencialūs darbuotojai. Kitaip tariant, kuo labiau matomas vadovas, kuo aktualesnėmis visuomenei temomis jis kalba, tuo didesnę įtaką jis daro ir įmonės ar prekės ženklo įvaizdžiui“, – sako J. Kochanskė.

Lyderius vienija temų įvairovė ir aktualumas

Pasak jos, antrą vietą reitinge užėmusio „Medicinos banko“ vadovo komunikacijos lyderystę nulėmė temų įvairovė. Bendrovės vadovas M. Arlauskas pernai kalbėjo tiek apie įmonės finansinius rezultatus, tiek plėtros planus bei socialinę atsakomybę. Tuo tarpu trečią vietą reitinge užėmusio „Ignitis grupės“ vadovo D. Maikštėno komunikacijos efektyvumą be kitų temų nulėmė ir visuomenėje itin aktuali – energetikos – tema. Ji, „Mediaskopo“ duomenimis, praėjusiais metais naujienų kiekiu aplenkė ir iki tol dominavusią karo temą.

„Gan įprasta tarp nuomonės lyderių matyti didžiuosius verslus, bet vadovų komunikacijos reitingas parodė, kad komunikacijos verte neabejoja ir viešojo sektoriaus įmonių vadovai. Įprastai žiniasklaidos susidomėjimą nulemia temos aktualumas visuomenei, tad gyventojams svarbios – energetikos, transporto – temos dažniausiai sulaukia daugiau dėmesio. Kita vertus, naujojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo pavyzdys įrodo, kad komunikacijos efektyvumą gali sustiprinti ir drąsūs, ryškūs pasisakymai. Lyginant jo ir pirmtako komunikaciją, matomas ryškus skirtumas dabartinio vadovo naudai“, – teigia J. Kochanskė.

Išanalizavus atskirų sektorių bendrovių vadovų komunikaciją, draudimo rinkos lyderiais tapo bendrovės „Alianz“ vadovė Asta Grabinskė, vaistinių – „Camelia“ vadovė Aušra Budrikienė, prekybos – IKI vadovė Nijolė Kvietkauskaitė, el. prekybos – „LastMile“ vadovas Tadas Norušaitis, siuntų – „Omniva“ vadovas Kastytis Valantinas, nekilnojamo turto – „Darnu“ vadovė Sigita Survilaitė-Mekionienė, logistikos – „Girtekos“ vadovas Jeroenas Eijsinskas, DYI sektoriaus – „Topo centro“ vadovas Remigijus Štaras.

Svarbus ne tik paminėjimų kiekis, bet ir pasisakymų kokybė

Vadovų komunikacijos reitingas sudarytas vertinant organinės – t.y. neužsakytos komunikacijos duomenis. Pasak V. Kairienės, analizuojant vadovų komunikaciją žiniasklaidoje, didžiausias svertas suteiktas įsimenamumui.

„Iki šiol panašūs tyrimai vertindavo tik komunikacijos kiekybę arba kokybę, tad nusprendėme sudaryti tokį reitingą, kuris šiuos rodiklius apjungtų. Vertinome ne tik naujienų, kuriose cituoti vadovai, pasiektą auditoriją, bet ir citatų vietą pasisakymuose, jų dominavimą kitų objektų atžvilgiu, paminėjimų kiekį. Taip pat atsižvelgėme į naujienų toną – ar publikacija yra teigiama vadovaujamos bendrovės atžvilgiu. Į reitingą įtrauktas ir pasidalijimų naujienomis kiekis socialiniame tinkle „Facebook“, kadangi tai rodo, kiek naujiena aktuali visuomenei“, – teigia V. Kairienė.

J. Kochanskės teigimu, siekiant lyderystės komunikacijoje, negalima atsieti pasisakymų kiekybės nuo turinio kokybės.

„Žinoma, jeigu vadovas komunikuoja, nors ir labai įdomiai, tik siaurą auditoriją pasiekiančiuose kanaluose, tikėtis nuomonės lyderystės būtų naivu. Tačiau jeigu keli vadovai nuolat matomi didžiuosiuose žiniasklaidos kanaluose, visuomet laimės tas, kuris kalba autentiškai, drąsiai kovoja už įmonės atstovaujamas vertybes, nebijo aštresnės retorikos. Nušlifuoti ir saugūs pasisakymai visuomet sulaukia mažiau dėmesio. Vadovas, visų pirma, yra žmogus, ir būtent jį nori matyti bei girdėti visuomenė bei žiniasklaida“, – teigia J. Kochanskė.

Su išsamiu 2023 m. Vadovų komunikacijos reitingu galima susipažinti čia:

Vadovų komunikacijos reitingas.


Elena Leontjeva / LLRI nuotr.
6 rugsėjo, 2024

Lietuvos pensijų sistema laikosi ant trijų ramsčių, kurių du – paremti žmogaus atsakomybe už savo ateitį. Demografinės tendencijos perspėja, kad […]

5 rugsėjo, 2024

Susisiekimo, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, asociacija „Klaipėdos regionas“ bei septynios savivaldybės, šios asociacijos narės, ketvirtadienį Palangoje pasirašė bendradarbiavimo susitarimą dėl […]

5 rugsėjo, 2024

Lietuvos tvarios energetikos kompanija INIKTI Vokietijoje iki metų pabaigos pastatys 17 vėjo jėgainėms skirtų hibridinių bokštų. Tai numato pasirašytas susitarimas […]

4 rugsėjo, 2024

Švedijos telekomunikacijų operatorė „Telia“ trečiadienį pranešė, kad, mažindama sąnaudas ir siekdama sutaupyti apie 250 mln. dolerių per metus, panaikins 3 […]

3 rugsėjo, 2024

Nors nuo pernai elektromobilių skaičius Lietuvoje išaugo perpus, dar didesniam jų populiarumui koją kiša įvairios tautiečių dvejonės. Žmonės iki šiol […]

Istorinė spirito varykla ir bravoras Pakruojo dvare
3 rugsėjo, 2024

Seimas antradienį pritarė Alkoholio įstatymo pataisoms, kurios leis ūkininkams pardavinėti jų gaminamus tradicinius alkoholinius gėrimus. Už šias įstatymo pataisas priėmimo […]

3 rugsėjo, 2024

2023 m. Lietuva buvo antra didžiausia surenkamųjų medinių namų eksportuotoja pasaulyje, skelbia portalas „Verslo žinios“. Pasak portalo, pastatų, kurių apdailos […]

2 rugsėjo, 2024

Praėjusią savaitę po rekonstrukcijos oficialiai atidaryta Rokiškio katilinė. Pernai AB „Panevėžio energija“ pasirašė darbų rangos sutartį su patirtį šilumos ūkio […]

2 rugsėjo, 2024

Taivano Nacionalinės plėtros tarybos ministras Chin-Ching Liu sako, kad „Bank of Taiwan“ atėjimas į Lietuvą leis padidinti kokurenciją šalies bankų […]

2 rugsėjo, 2024

Ar Konkurencijos taryba virsta „teisingumo“ ministerija? Tokį klausimą kelia teisininkai, išvydę atnaujintas gaires verslo asociacijoms, kurių tikslas – paaiškinti asociacijoms, […]

30 rugpjūčio, 2024

Infliacija euro zonoje šį mėnesį nukrito iki žemiausio lygio per daugiau nei trejus metus, penktadienį parodė oficialūs duomenys. Tai sustiprino […]

30 rugpjūčio, 2024

Klaipėdos jūrų uosto direkcija ir Jurbarko rajono savivaldybė ketvirtadienį pasirašė memorandumą, kuriuo įsipareigojo bendradarbiaujant išvystyti uostą Jurbarko mieste. Klaipėdos uostas, […]

29 rugpjūčio, 2024

Kinijai ir Europos Sąjungai besikivirčijant dėl tarifų elektromobiliams, yra vienas dalykas, kuris į bręstantį prekybos karą nebus įtrauktas – tai […]

29 rugpjūčio, 2024

Saulės energija šiuo metu yra sparčiausiai augantis atsinaujinančiosios energijos šaltinis Europos Sąjungoje, tad kiekviena šalis aktyviai ieško sprendimų, kaip efektyviai […]

28 rugpjūčio, 2024

Parodyti SEO vertę savo darbdaviui ar vadovams gali būti sudėtinga užduotis, ypač jei jie nesupranta šio proceso reikšmės. Nepaisant to, […]

28 rugpjūčio, 2024

Javapjūtei artėjant prie pabaigos, jau galima aptarti jos rezultatus. Šiemetinis grūdų derlius šiek tiek didesnis nei 2023-iaisiais – kartu sudėjus […]

28 rugpjūčio, 2024

Mokslo ir žinių diena, Rugsėjo 1-oji, Lietuvoje švenčiama jau 40 metų, o į atmintinų dienų sąrašą ji įtraukta dar 1997-aisiais. […]

28 rugpjūčio, 2024

Po kiek mažiau nei po dviejų metų, 2026 m. birželį, į Lietuvos nacionalinę teisę turės būti perkelta naujoji Europos Sąjungos […]

27 rugpjūčio, 2024

Nors lietuviai jau priprato pirkti internetu ir aktyviai užsisakinėja įvairias prekes e. parduotuvėse, ne visos jų patirtys yra geros. Kaip […]

26 rugpjūčio, 2024

Ilgus metus dominavusi „iPhone“ išmaniuosiuose, „Apple“ aplikacijų parduotuvė „App Store“ netrukus gali prarasti savo monopoliją. Naujas Europos Sąjungos teisinis reguliavimas […]