29 gruodžio, 2021

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Greičio viršijimas išlieka viena didžiausių šalies vairuotojų ydų, dėl kurios kasmet įvyksta dešimtys tragiškai pasibaigiančių eismo įvykių. Ypač žiemą, kai eismo sąlygos dažnai tampa sudėtingos dėl plikledžio, sniego, šlapdribos, o didesnę dalį paros yra tamsu, greičio viršijimas gali būti pražūtingu įpročiu. Policijos atstovai pažymi, kad jo atsikratyti Lietuvos vairuotojams sekasi sunkiai, o šiemet užfiksuotų greičio viršijimo atvejų skaičius artėja prie milijono. Savo ruožtu draudikai ragina vairuotojus ne tik neviršyti leistino, bet ir visuomet rinktis saugų greitį, kuris dažnai yra mažesnis nei nurodytas kelio ženkluose.

Lietuviai – mėgėjai paspausti greičio pedalą

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis sako, kad greičio viršijimo tendencijos Lietuvoje nėra džiuginančios. Jei per praėjusius metus fiksuota apie 460 tūkst. greičio viršijimo atvejų, tai šiemet vien iki gruodžio toks nusižengimas šalies keliuose fiksuotas daugiau nei 760 tūkst. kartų.

„Leistiną greitį vairuotojai vis dar viršija tiek miestų gatvėse, tiek užmiesčio keliuose – neretai ne viena dešimtimi kilometrų per valandą ar net keletą kartų. Šiemet fiksuota ir tokių atvejų, kai automobiliai keliu, kur maksimalus leistinas greitis yra 90 km/h, skriejo 180-190 km/h. Toks važiavimas neabejotinai kelia didelę grėsmę eismo saugumui“, – sako R. Siaurusaitis.

Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pažymi, kad ypač žiemos metu greičio viršijimas gali turėti labai skaudžių pasekmių.

„Dažniausiai greitį viršiję vairuotojai teisinasi, kad kur nors vėlavo arba labai skubėjo, todėl labiau spustelėjo greičio pedalą. Vis tik toks bandymas sutaupyti keletą minučių dažnai baigiasi labai liūdnai ir lemia skaudžius eismo įvykius. Atsakingas vairavimas ir saugaus eismo pasirinkimas dar aktualesnis šaltuoju ir tamsiuoju sezonu, kuomet vairavimas dažnai ir taip yra sudėtingesnis dėl nepalankių oro sąlygų“, – sako R. Pocius.

Atsakingas greičio pasirinkimas – saugaus eismo sąlyga

Jis pažymi, kad, nors greitį viršijantys vairuotojai randa įvairių pasiteisinimų, dažnai akseleratoriaus pedalas stipriau spaudžiamas paprasčiausiai iš įpročio. R. Pociaus teigimu, keliuose ne tik nereikėtų viršyti maksimalaus leistino greičio, bet, atsakingai įvertinus visas aplinkybes, rinktis saugų greitį. Jis paprastai yra mažesnis, nei nurodytas kelio ženkluose. Pavyzdžiui, slidžiame kelyje arba krituliams bloginant matomumą, saugus greitis gali būti net keliomis dešimtimis kilometrų per valandą mažesnis nei leistinas.

„Kuo didesniu greičiu važiuojama, tuo ilgesnis yra automobilio stabdymo kelias, o tuo pačiu ir didesnė eismo įvykio rizika. Pavyzdžiui, važiuojant 40 km/h greičiui automobiliui pilnai sustoti reikia beveik 8,5 metrų. Pakanka važiuoti vos 10 km/h greičiau ir stabdymo kelias išauga iki 13 metrų. Atitinkamai – važiuojant 110 km/h greičiu pilnai sustoti reikia maždaug 95 metrų. Šis atstumas dar gerokai padidėja važiuojant slidžiu keliu. Akivaizdu, kad greitis turi esminę įtaką galimybei išvengti susidūrimo“, – sako R. Pocius.

Greičio viršijimas lemia daugiau kaip pusę skaudžių eismo įvykių

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys rodo, kad šiemet daugiau nei pusė (53 proc.) eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, įvyko dėl saugaus greičio nepasirinkimo ar jo viršijimo. Per didelis greitis taip pat yra dažniausia eismo įvykių, kurių metu žmonės buvo sužaloti, priežastis. Penktadalis tokių eismo įvykių buvo sukelti dėl važiavimo per dideliu greičiu.

Anot R. Siaurusaičio, Lietuvos kelių policija siekdama užtikrinti eismo dalyvių saugumą kelyje, nuolat ieško naujų eismo kontrolės formų ir įrankių, domisi užsienio šalių praktika, pasiteisinusiais metodais, techninėmis priemonėmis.

Pagal galiojantį Administracinių nusižengimų kodeksą vairuotojai už nustatyto greičio viršijimą iki 10 km/h įspėjami žodžiu. Greitį viršiję daugiau gali būti baudžiami nuo 12 iki 550 eurų siekiančia pinigine bauda ir teisės vairuoti atėmimu nuo 3 iki 18 mėnesių.

Komentarai (1)

Komentavimas išjungtas.


12 kovo, 2025

Sulaikytas krovininio laivo, kuris Šiaurės jūroje atsitrenkė į stovintį tanklaivį ir sukėlė didelį gaisrą, kapitonas yra Rusijos pilietis, trečiadienį agentūrai […]

12 kovo, 2025

Trečiadienį Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo nuo šių metų rugsėjo šalies regionuose veikiančiose gimnazijose trečias ir ketvirtas klases bus leidžiama formuoti […]

12 kovo, 2025

Medienos perdirbimo įmonėje Šilalės rajone trečiadienį įvyko sprogimas, pranešė Bendrasis pagalbos centras (BPC). Anot BPC, 12 val. 25 min. Bendrajame […]

11 kovo, 2025

Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos išvakarėse, Lietuvos nacionalinis muziejus perėmė unikalius su Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacija susijusius artefaktus. Juos muziejui […]

10 kovo, 2025

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pristatė pasirengimui ekstremalioms situacijoms skirtą mobiliąją programėlę LT72. Joje gyventojams pateikiami algoritmai, kaip reikėtų elgtis […]

10 kovo, 2025

2023 m. Europos Sąjungoje (ES) gimusių kūdikių skaičius sumažėjo 5,4 proc., iki 3,67 mln. mažylių, o tai yra didžiausias nuosmukis […]

9 kovo, 2025

Vilniuje prie Baltarusijos ambasados sekmadienio vidurdienį kelios dešimtys žmonių protestavo prieš Aliaksandro Lukašenkos režimo vykdomą opozicijos atstovų įkalinimą ir kankinimą […]

9 kovo, 2025

Panevėžio rajone, automobilyje ir garaže, pasieniečiai aptiko daugiau nei 200 tūkst. eurų vertės nelegalių cigarečių krovinį, pranešė Valstybės sienos apsaugos tarnyba […]

9 kovo, 2025

Automobilių padangos yra vienas svarbiausių transporto priemonės elementų, užtikrinančių saugumą ir komfortą kelionės metu. Šiandien vis daugiau vairuotojų renkasi padangas […]

7 kovo, 2025

Penktadienį Vilniuje prasideda pavasario pradžią simbolizuojanti, tris dienas truksianti Kaziuko mugė. Kaip skelbia mugės organizatoriai, šių metų mugės tema – […]

7 kovo, 2025

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ir pirmoji ponia Diana Nausėdienė, šią savaitę buvę vizito Vatikane ir Romoje, parašė padėkos laišką […]

7 kovo, 2025

Valstybės saugumo departamentas (VSD) ir AOTD visuomenei pristatė jau dešimtąjį Grėsmių nacionaliniam saugumui vertinimą. Kaip ir kasmet, šiame dokumente apžvelgiami […]

7 kovo, 2025

Per pastaruosius trejus metus Birštone augantis turistų srautas ir nuosekliai plėtojama apgyvendinimo, sveikatinimo bei kita turizmo infrastruktūra atnešė džiugių permainų […]

6 kovo, 2025

Europos centrinis bankas (ECB) ketvirtadienį dar kartą sumažino palūkanų normas, kad paskatintų sunkumų kamuojamą euro zoną, tačiau leido suprasti, kad […]

6 kovo, 2025

Ketvirtadienį Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) atšaukė savo sprendimą dėl trečiadienį Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) išteisinto Mindaugo Sinkevičiaus Jonavos mero mandato […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

5 kovo, 2025

Vilnius teiks paraišką tapti Europos jaunimo sostine 2028 m. – tam šiandien pritarė sostinės Taryba. Skiriant šį titulą, vertinamas jaunimo […]

Mindaugas Sinkevičus
5 kovo, 2025

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) trečiadienį nutraukė „čekiukų” byloje nuteisto buvusio Jonavos mero Mindaugo Sinkevičiaus bylą. Kasacinis teismas konstatavo, kad tuomečio […]

5 kovo, 2025

Visuomenės dėmesį patraukusi lietuvio Aurimo Mockaus gelbėjimo operacija prie Australijos krantų atskleidė svarbų aspektą – kaip teisiškai reglamentuojamos tokios gelbėjimo […]

4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

Regionų naujienos