Valstybės kontrolė: turi būti užtikrintas operatyvus reagavimas į gyventojų pagalbos prašymus
Policijos uždaviniams įgyvendinti būtini duomenys tvarkomi žinybiniuose registruose, informacinėse sistemose, automatizuoto duomenų apdorojimo sistemose ir tinkluose. Valstybės kontrolės atlikto audito metu informacinių išteklių valdymas Policijos departamente buvo vertintas pirmą kartą. Esminė valstybinių auditorių išvada – silpna informacinių technologijų (IT) vidaus kontrolė, turinti įtakos informacinių sistemų (IS) saugai, trūksta IT strateginio planavimo, kuris leistų užtikrinti, kad lėšos būtų skiriamos svarbiausiems veiklos poreikiams, o sukurti funkcionalumai, galintys pagreitinti pagalbos suteikimą, būtų efektyviai naudojami.
Nuo Policijos departamento veiksmų valdant jai patikėtas IS priklauso ir kitų institucijų funkcijų įgyvendinimas. Pavyzdžiui, sutrikus policijos registrų duomenų teikimui, valstybės įmonė „Regitra“ negalėjo išduoti vairuotojo pažymėjimų. Policijos departamentas nebuvo pasiruošęs atkurti valdomų IS per nustatytą laikotarpį ir sumažinti neigiamą įtaką jo ir kitų institucijų veiklai.
Taip pat nustatyta, kad Policijos departamentas, siekdamas operatyviai reaguoti į pagalbos prašymą ir sutrumpinti reagavimo į teisės pažeidimus laiką, tobulino IS, sudarydamas sąlygas policijos pareigūnams darbo vietoje (automobilyje) gauti pranešimą apie įvykį, matyti trumpą jo aprašymą, fiksuoti atvykimo į įvykio vietą, darbo baigimo ir poilsio laikus bei policijos pajėgų vieneto statusus. Tačiau daugiau nei prieš metus sukurta funkcija vis dar nepradedama naudoti.
Sukurtos tinklinės paslaugos (angl. web service), skirtos informacijos mainams tarp Bendrojo pagalbos centro (BPC) ir policijos operatyvaus valdymo padalinių taip pat daugiau negu metus nepradedamos naudoti, nes Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas neatliko BPC IS tobulinimo darbų. Pažymėtina, kad Vidaus reikalų ministerija nepakankamai koordinavo pavaldžių institucijų veiklą ir nesiėmė tinkamų veiksmų, kad departamentas ir BPC patikimai keistųsi duomenimis. Pašalinus šiuos trūkumus, sutrumpėtų BPC reagavimo laikas, suteikiant operatyvią pagalbą.
Svarbu pažymėti, kad Policijos departamente neteisėtos paieškos duomenų bazėse rizika valdoma, o dalį IT valdymo trūkumų departamentas ištaisė audito metu. Kitiems audito metu nustatytiems trūkumams šalinti Valstybės kontrolė pateikė rekomendacijas. Juos pašalinęs ir sustiprinęs IT valdymo kontrolę, Policijos departamentas savarankiškai galės užtikrinti reikiamą informacinių išteklių valdymo brandą, o įgyta patirtis bus naudinga ir kitoms valstybinėms institucijoms.