26 kovo, 2024

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus.

Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos dygliuotos – tai privaloma padaryti iki balandžio 10 d. Vasaros laikotarpiu naudojamos vasarinės padangos, taip pat leidžiama naudoti ir universalias padangas, tačiau tokių padangų stabdymo kelias įprastai yra ilgesnis, o dėvėjimasis greitesnis.

Vasarai vasarinės padangos? At tikrai?

Pavasarį pakilus temperatūrai „Goodyear“ padangų ekspertai rekomenduoja vairuotojams pasikeisti savo automobilių padangas į vasarines. Naujausiais bandymais įrodyta, kad stabdant su žieminėmis padangomis ant šlapios dangos važiuojant 80 km/val. greičiu, esant 15 °C temperatūrai, stabdymo kelias pailgėja maždaug dviem metrais palyginti su vasarinėmis padangomis[1].

Minimalus leistinas vasarinių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm. todėl vairuotojai dažnai susigundo sutaupyti ir vasarą naudoti žiemines padangas, kurių protektorius nusidėvėjęs ir yra mažesnis nei 4 milimetrų gylio. Tačiau tai nėra geras pasirinkimas.

Vokietijos automobilistų klubas ADAC rekomenduoja pavasarį žiemines padangas keisti vasarinėmis, kitaip padidėja avarijų rizika[2]. Buvo atlikti bandymai ir, priklausomai nuo temperatūros ir nusidėvėjimo būklės, žieminių padangų stabdymo kelias važiuojant 100 km/val. greičiu buvo gerokai ilgesnis. Įdomi tyrimo detalė: kuo didesnis žieminių padangų protektoriaus gylis ir kuo aukštesnė aplinkos ir asfalto temperatūra, tuo ilgesnis stabdymo kelias.

„Kuo aukštesnė temperatūra, tuo didesnis eksploatacinių savybių skirtumas. Važinėjant su žieminėmis nedygliuotomis padangomis vasarą skiriasi automobilio dinaminės savybės, o vasarinėse padangose naudojami specifiniai mišiniai ir konstrukcija užtikrina optimalų nusidėvėjimo greitį, kas teigiamai veikia ridą, efektyvumą ir tvarumą“, – sako „Goodyear“ EMEA regiono technologijų direktorius Laurentas Colantonio.

Kodėl vasarą verta rinktis aukščiausios kokybės padangas?

Rinkoje yra daugybė įvairių vasarinių padangų, tačiau jų eksploatacinės savybės labai skiriasi. Vasarinių padangų pasirinkimas gali turėti esminės įtakos stabdymo keliui – 80 km/val. greičiu važiuojant šlapiu keliu skirtumas gali siekti iki 15 metrų, o važiuojant sausu paviršiumi 100 km/val. greičiu – septynis metrus[3]. Nors pradinės investicijos į aukštos kokybės vasarines padangas gali pasirodyti didelės, ilgalaikė nauda apima ne tik geresnes eksploatacines savybes ir komfortą, bet ir nemažai sutaupytų lėšų[4].

Vokietijos automobilių žurnalas „Auto Bild“ palygino 20 vasarinių padangų ridą ir aukščiausios klasės „Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“ padangai su 63200 km rida skyrė pirmąją vietą. Tai dvigubai daugiau kilometrų, nei galima nuvažiuoti su padangomis, teste užėmusiomis paskutinę vietą[5].

„Auto Bild“ taip pat palygino 20 vasarinių padangų kainą už 1 000 km ridą ir nustatė, kad pigiausia padanga yra „Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“, kainuojanti 8,70 EUR už 1 000 km. Tai maždaug 50 % mažiau nei septynių paskutiniųjų reitinguojamų padangų 1 000 km kainos vidurkis (16,14 EUR)4.

5 padangų priežiūros patarimai

Vairuotojai tinkamai besirūpinantys automobilio priežiūra gali maksimaliai išnaudoti aukščiausios klasės padangas ir ilgainiui net sutaupyti pinigų. „Goodyear“ padangų ekspertai pateikia keletą padangų priežiūros patarimų:

  1. Reguliariai tikrinkite, ar padangos nėra pažeistos. Per žiemą sandėliuotas vasarines padangas būtina gerai apžiūrėti. Atkreipkite dėmesį į įtrūkimus, neįprastą šerpetojimą ar pageltonavimą – tai gali būti ženklas, kad padanga nebebus tinkama naudojimui.
  2. Įsitikinkite, kad padangų protektoriaus gylis atitinka teisės aktuose nustatytus minimalius reikalavimus. Mažiausias leistinas vasarinių padangų protektoriaus gylis lengviesiems automobiliams (B kategorija) yra 1,6 mm. Naudojant nusidėvėjusio protektoriaus padangos ypač nukenčia vairavimas ir stabdymas esant šlapiai dangai, nes protektoriaus dalis, skirta vandeniui šalinti, yra nusidėvėjusi.
  3. Keičiant padangas pasirūpinkite tinkamu ratų suvedimu, montavimu. Deformuotos, sutrūkinėjusios, tinkamai nepripūstos padangos yra pavojingos, o drebančios, nesubalansuotos padangos kenkia automobilio stabilumui kelyje.
  4. Slėgį reikėtų tikrinti kartą per mėnesį. Automobilis su nepakankamai pripūstomis padangomis ne tik sunaudoja daugiau degalų, bet ir pačios padangos labiau dėvisi. Visada laikykitės gamintojo nurodymų dėl padangų slėgio. Šią informaciją rasite automobilio vadove. Niekada nenaudokite mažesnio nei rekomenduojamas apkrovos indeksas padangų.
  5. Vairuokite saugiai ir atsargiai, venkite padangų kontaktų su borteliais ir duobėmis. Be to, ieškodami efektyviausio maršruto ir važiuodami tolygiai, prailginsite padangų tarnavimo laiką ir padidinsite degalų ekonomiją.

„Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“

„Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“ vasarinė padanga pelnė daugybę apdovanojimų, įskaitant laimėjimą Švedijos „Vi Bilägare“ 2023 m. vasarinių padangų teste[6] ir Vokietijos „Auto Bild1“ 2023 m. suteiktą „Eco-Master“ apdovanojimą bei neseniai karūnuotą „Auto Bild allrad“ testo nugalėtoją[7].

„Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“ padanga pasižymi „Dry Contact Plus“ technologija, kurios dėka padanga prisitaiko prie vairavimo stiliaus ir transporto priemonės poreikių bei pagerina jos veikimą sausuose keliuose[8]. Esant šlapiai kelio dangai „Wet braking Pro“ technologija, paremta „Goodyear“ lenktynių patirtimi, pagerina padangos mikrokontaktą su kelio paviršiumi, todėl vairuotojai gali geriau valdyti transporto priemonę ir stabdyti.

„Goodyear“ daugiau nei 125 metus kuria mobilumo ateitį ir tobulina rinkoje pirmaujančias padangas. Šią vasarą didžiuojamės galėdami pasiūlyti dar didesnį mūsų apdovanotų „Eagle F1 Asymmetric 6“ padangų asortimentą, kurios vairuotojams, nesvarbu, kokį automobilį jie vairuoja, suteikia išskirtinę vairavimo patirtį, taip pat puikų efektyvumą ir ekonominę naudą“, – teigia Europos vartotojų rinkodaros direktorė Sonia Leneveu.

Padangos tinkamos elektra varomoms transporto priemonėms

Visos „Goodyear“ padangos sukurtos taip, kad jas būtų galima naudoti ir elektromobiliuose, ir tradicinėse transporto priemonėse su vidaus degimo varikliais. „Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“ vasarinėje padangoje įdiegtos inovatyvios savybės, leidžiančios valdyti didesnį svorį ir didesnį sukimo momentą, būdingą elektromobiliams, o inovatyvus triukšmą slopinantis protektoriaus raštas sumažina salono triukšmą8.

Goodyear SoundComfort technologija gali sumažinti automobilio salono triukšmą (iki 4 dB)8, todėl ši padanga puikiai tinka elektromobiliams. Be to, vairuotojai gali mėgautis išskirtiniu komfortu, kurį užtikrina pažangiausios savybės, pavyzdžiui, „Goodyear“ technologija „SealTech“, kuri užsandarina iki 5 mm skersmens protektoriaus įpjovas. Pasirinktų dydžių „Eagle F1 Asymmetric 6“ galima įsigyti su šia papildoma savybe.

[1] „Goodyear“ vidinis bandymas, stabdymas ant šlapios dangos nuo 80 km/val. greičio „Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“ lyginant su „Goodyear UltraGrip Performance 3“, esant 15 °C temperatūrai, padangų dydis 225/45R17, bandomasis automobilis „Golf 8“, „Mireval 2024“.

[2] https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/sicherheit/winterreifen-sommer/.

[3] „AutoBild“ 2023 m. vasarinių padangų testas, kuriame lyginama 50 vasarinių padangų, stabdant ant šlapios dangos 80 km/h greičiu, stabdant ant sausos dangos 100 km/h greičiu, padangų dydis 225/45R18, bandomasis automobilis BMW 3 serija.

[4] „AutoBild“ 2023 m. vasarinių padangų testas, kuriame lyginama 20 vasarinių padangų kaina ir rida (€/1 000 km).

[5] „AutoBild“ 2023 m. vasarinių padangų testas, kuriame lyginama 20 vasarinių padangų rida.

[6] „Vi Bilägare“ (Švedija) testo nugalėtojas (Nr. 5/2023), Sverige, 8 padangos teste, dydis 245/40R18.

[7] „Auto Bild“ Nr. 11/2024, vasarinių padangų testas 2024 m., lyginama 11 vasarinių padangų, kurių dydis 235/55R19.

[8] Palyginti su pirmtake „Eagle F1 Asymmetric 6“.


12 kovo, 2025

Sulaikytas krovininio laivo, kuris Šiaurės jūroje atsitrenkė į stovintį tanklaivį ir sukėlė didelį gaisrą, kapitonas yra Rusijos pilietis, trečiadienį agentūrai […]

12 kovo, 2025

Trečiadienį Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo nuo šių metų rugsėjo šalies regionuose veikiančiose gimnazijose trečias ir ketvirtas klases bus leidžiama formuoti […]

12 kovo, 2025

Medienos perdirbimo įmonėje Šilalės rajone trečiadienį įvyko sprogimas, pranešė Bendrasis pagalbos centras (BPC). Anot BPC, 12 val. 25 min. Bendrajame […]

11 kovo, 2025

Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos išvakarėse, Lietuvos nacionalinis muziejus perėmė unikalius su Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacija susijusius artefaktus. Juos muziejui […]

10 kovo, 2025

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pristatė pasirengimui ekstremalioms situacijoms skirtą mobiliąją programėlę LT72. Joje gyventojams pateikiami algoritmai, kaip reikėtų elgtis […]

10 kovo, 2025

2023 m. Europos Sąjungoje (ES) gimusių kūdikių skaičius sumažėjo 5,4 proc., iki 3,67 mln. mažylių, o tai yra didžiausias nuosmukis […]

9 kovo, 2025

Vilniuje prie Baltarusijos ambasados sekmadienio vidurdienį kelios dešimtys žmonių protestavo prieš Aliaksandro Lukašenkos režimo vykdomą opozicijos atstovų įkalinimą ir kankinimą […]

9 kovo, 2025

Panevėžio rajone, automobilyje ir garaže, pasieniečiai aptiko daugiau nei 200 tūkst. eurų vertės nelegalių cigarečių krovinį, pranešė Valstybės sienos apsaugos tarnyba […]

9 kovo, 2025

Automobilių padangos yra vienas svarbiausių transporto priemonės elementų, užtikrinančių saugumą ir komfortą kelionės metu. Šiandien vis daugiau vairuotojų renkasi padangas […]

7 kovo, 2025

Penktadienį Vilniuje prasideda pavasario pradžią simbolizuojanti, tris dienas truksianti Kaziuko mugė. Kaip skelbia mugės organizatoriai, šių metų mugės tema – […]

7 kovo, 2025

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ir pirmoji ponia Diana Nausėdienė, šią savaitę buvę vizito Vatikane ir Romoje, parašė padėkos laišką […]

7 kovo, 2025

Valstybės saugumo departamentas (VSD) ir AOTD visuomenei pristatė jau dešimtąjį Grėsmių nacionaliniam saugumui vertinimą. Kaip ir kasmet, šiame dokumente apžvelgiami […]

7 kovo, 2025

Per pastaruosius trejus metus Birštone augantis turistų srautas ir nuosekliai plėtojama apgyvendinimo, sveikatinimo bei kita turizmo infrastruktūra atnešė džiugių permainų […]

6 kovo, 2025

Europos centrinis bankas (ECB) ketvirtadienį dar kartą sumažino palūkanų normas, kad paskatintų sunkumų kamuojamą euro zoną, tačiau leido suprasti, kad […]

6 kovo, 2025

Ketvirtadienį Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) atšaukė savo sprendimą dėl trečiadienį Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) išteisinto Mindaugo Sinkevičiaus Jonavos mero mandato […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

5 kovo, 2025

Vilnius teiks paraišką tapti Europos jaunimo sostine 2028 m. – tam šiandien pritarė sostinės Taryba. Skiriant šį titulą, vertinamas jaunimo […]

Mindaugas Sinkevičus
5 kovo, 2025

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) trečiadienį nutraukė „čekiukų” byloje nuteisto buvusio Jonavos mero Mindaugo Sinkevičiaus bylą. Kasacinis teismas konstatavo, kad tuomečio […]

5 kovo, 2025

Visuomenės dėmesį patraukusi lietuvio Aurimo Mockaus gelbėjimo operacija prie Australijos krantų atskleidė svarbų aspektą – kaip teisiškai reglamentuojamos tokios gelbėjimo […]

4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

Regionų naujienos