„Via Baltica“ trasoje rekonstruojama Ūtos sankryža, ribojamas eismas
Pagaliau tarptautinės svarbos kelias „Via Baltica“ nebebus šalutiniu mažesnės svarbos kelių atžvilgiu. „Panevėžio kelių“ bendrovė parengė pirmosios „Via Baltica“ trasoje turbožiedinės sankryžos ir jos prieigų techninį darbo projektą, pradėjo rangos darbus.
Nestandartinė sankryža statoma ten, kur Panevėžio miesto aplinkkelis kertasi su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Intensyvūs darbai truks iki metų pabaigos, planuojama dirbti ir savaitgaliais. AB „Panevėžio keliai“ atsiprašo dėl nepatogumų.
Eismo ribojimai palies automobilių srautus, kurie iš Panevėžio vyksta Pasvalio kryptimi ir atvirkščiai, bei „Via Baltica“ važiuojančius automobilius. Šiek tiek sunkiau patekti iš Panevėžio aplinkkelio į Pasvalio kelią, eismo ribojimus pajus važiuojantieji nuo Pasvalio į Panevėžio aplinkkelį.
Automobilininkams, vykstantiems Pasvalio, Rygos kryptimi per ar pro Panevėžį, važiuojantiems nuo kelininkai rekomenduoja numatyti papildomą pusvalandį darbų vietai įveikti. Vietos gyventojams – pasirinkti kitus kelius. Pavyzdžiui, iš Panevėžio Pasvalio kryptimi galima vykti pro Vabalninką.
Piniavos apylinkių gyventojams, siekiantiems patekti į aplinkkelį arba iš jo išvažiuoti, patariama pasinaudoti keliu, vedančiu pro sodininkų bendriją. Visi maršrutai, padėsiantys išvengti Panevėžio aplinkkelio sankirtos su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga, būtų tinkami.
„Ši trišalė sankryža buvo didžiulis trukdis „Via Baltica“ trasoje jau vien dėl to, kad tarptautinė magistralė, kur eismo intensyvumas per parą siekia iki 10 tūkst. automobilių, iki rekonstrukcijos turėjo tik šalutinio kelio statusą. Pirmumą turėjo važiuojantieji nuo Panevėžio Pasvalio kryptimi – bene triskart mažesnis srautas. Šią problemą išspręs nestandartinė žiedinė sankryža, sulyginsianti eismo srautų pirmumo galimybes ir padidinsianti pralaidumą visomis kryptimis“, – sako AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.
Į turbožiedinę sankryžą numatyta rekonstruoti tarptautinės svarbos magistralinio kelio A17 (Panevėžio aplinkkelio) trišalę sankirtą su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga.
Būsimoji turbožiedinė sankryža Panevėžio rajono gyventojų dar vadinama Ūtos sankryža. Įvažiavimai į ją suprojektuoti pagal naują šioje magistralėje eismo organizavimo principą 2+1.
Darbus visiškai planuojama baigti iki 2017 m. vasaros.