Vilniaus rajonas sprendžia žvyrkelių dulkėtumo problemą: pradėjo laistymo darbus
Antradienį Vilniaus rajono savivaldybėje specialiomis dulkėtumą mažinančiomis priemonėmis pradėti laistyti žvyrkeliai. Pirmieji darbai atlikti Avižienių ir Zujūnų seniūnijose. Dulkėjimo mažinimo priemonės bus naudojamos tose gyvenvietėse, kuriose vyksta intensyvus eismas ir pavojinguose kelio ruožuose.
Pasak Vilniaus rajono savivaldybės mero Roberto Duchnevičiaus, nors ir toliau intensyviai vyksta rajono kelių asfaltavimo darbai, vis dar yra daug kelio ruožų su žvyro danga, kurie kelia nepatogumus gyventojams, eismo dalyviams, ypač užsitęsus karštiems ir sausiems orams.
„Girdime gyventojų nusiskundimus dėl žvyrkelių keliamų problemų, ypač – dulkėtumo. Siekdami sumažinti šią problemą ėmėmės veiksmų. Kiek anksčiau patvirtinome kelių (gatvių) su žvyro danga dulkėjimo mažinimo reikalavimus/standartą, o šiandien darbai Vilniaus rajone jau realiai vyksta. Turime dirbti tam, kad šiltuoju metų laiku Vilniaus rajono keliai bei gatvės mažiau dulkėtų, gyventojams ir eismo dalyviams būtų užtikrinama sveikesnė bei saugesnė aplinka“, – sako meras R. Duchnevič.
Šiuo metu pradėta taikyti dulkėjimą mažinančias priemones keliuose (gatvėse), kurie atitinka tranzitinio eismo kelio (gatvės) funkcinę paskirtį, ir kurių apgyvendinimo tankis yra nemažesnis kaip 20 gyvenamųjų namų/km. Avižienių seniūnijoje specialiomis priemonėmis laistytos Skardžio, Pievų ir Kernavės gatvės, Zujūnų seniūnijoje – Dangaus g.
Artimiausiu metu numatoma taikyti dulkėjimą mažinančios priemones Šatrininkų, Dūkštų, Nemėžio, Buivydžių, Rudaminos, Pagirių, Kalvelių, Bezdonių, Mickūnų, Sudervės, Sužionių, Maišiagalos, Juodšilių, Rukainių, Riešės, Lavoriškių seniūnijų keliuose.
Patvirtintuose Vilniaus rajono kelių (gatvių) su žvyro danga dulkėjimo mažinimo reikalavimuose/standarte nurodytas dulkėjimo mažinimo priemonių parinkimas pagal nustatytus kriterijus, priemonių naudojimo periodiškumas ir darbų atlikimo specifika.
Efektyviausios dulkėjimo mažinimo priemonės parenkamos taikant 4 kriterijų sistemą, atsižvelgiant į bendrą vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, sunkiojo transporto dalį, žemės sankasos grunto rūšį, klimato sąlygas ir kt. Keliai galės būti laistomi kalcio chlorido, heksahidratinio magnio chlorido, kalcio lignosulfonato ar bituminės emulsijos priemonėmis.