Vilniuje baigėsi kitokių kelionių idėją siūliusi paroda „Adventur 2018“
Sausio 28 d. Vilniuje, Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“, baigėsi 6-oji tarptautinė turizmo ir aktyvaus laisvalaikio paroda „Adventur“. Šiais metais keliautojus kvietę rinktis kitokias keliones ir neįprastus keliavimo būdus parodos organizatoriai ir svečiai triukšmingai šventė Lietuvos 100-metį. Tradiciniai Lietuvos turizmo sėkmingiausiųjų apdovanojimai, Geografijos žinių konkursas, Lietuvos miestų ir miestelių prisistatymai, koncertai, pasirodymai, naujų maršrutų pristatymai, susitikimai su garsiais keliautojais, degustacijos, nuolaidos – šiais metais veiklos buvo galima rasti nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro.
„Tradicija tapusi „Adventur“ kelionių paroda ir šiais metais skaičiuoja rekordinį dalyvių skaičių, – sako „Litexpo“ parodų grupės vadovė Jolanta Masiulienė. – Paroda sutraukė 350 turizmo įmonių, o tai – 16 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Pirmą kartą parodoje prisistatė Bulgarija, Egiptas, Estija, Maldyvai ir Kuba. 17 proc. išaugo parodos ekspozicijų plotas, dalyviams ir lankytojams atvėrėme rekonstruotą Pirmųjų rūmų salę, kurioje įsikūrė užsienio šalių ambasados, kelionių agentūros, jungtiniai užsienio šalių stendai. Lankytojus kvietė „Kelionių kinas” ir unikali „National Geographic“ fotografo Joelio Sartore paroda „Foto Arka”. Šiais metais parodoje įvyko 140 renginių, o tai – net 133 proc. daugiau nei praėjusiais metais.“
Per tris „Adventur 2018“ dienas čia apsilankė 33 630 žmonių, o tai net 13.5 proc. daugiau nei pernai. „Džiaugiamės parodos sėkme. Statistika rodo, kad sulaukėme išsilavinusių ir pasauliu besidominčių lankytojų – 80 proc. jų turi aukštąjį išsilavinimą. Šiais metais į parodą atvyko net 11 proc. kauniečių, 14 proc. svečių iš Lietuvos miestų bei miestelių, taip pat 2 proc. iš užsienio. Tai rodo, kad paroda įgauna vis didesnį pasitikėjimą tarp lankytojų, o garsas apie ją pasiekia kitas šalis“, – parodos sėkme džiaugėsi J. Masiulienė.
Parodos organizatorė neabejoja, kad šių metų tema – nišinis turizmas – labiausiai viliojo ieškančius naujų kelionių idėjų. Lankytojai teigė, kad parodoje juos itin domino galimybė pasisemti idėjų atostogoms, taip pat daugelis jų atėjo pasidairyti po Lietuvos miestams ir miesteliams skirtą parodos erdvę. „Lietuva nėra masinio turizmo šalis, – teigė J. Masiulienė. – Nišinis turizmas mūsų šaliai suteikia galimybę būti atrasta ir įdomia. Sėkmingiausias praėjusių metų kelionių organizatorius, bendrovės „Makalius“ įkūrėjas Rimvydas Širvinskas šią idėją tarsi apibendrino sakydamas, kad mes dažnai nevertiname, ką turime – keturis metų laikus ir sniegą.“
Apklausų duomenis apibendrinę parodos organizatoriai įsitikinę, kad galimybė pigiau nusipirkti kelionę parodoje jau nebėra svarbiausias lankytojų tikslas. „Žmonės labiausiai domėjosi renginiais, jiems įsiminė pokalbiai su keliautojais Martynu Starkumi ir Vytaru Radzevičiumi Valstybinio turizmo departamento stende, taip pat diskusijos ir pasakojimai apie kitokias keliones. Net 15 proc. lankytojų pabrėžė, kad juos labiausiai domino parodos renginių programa“, – sakė J. Masiulienė ir pridūrė, kad spūstys buvo pastebimos tuose stenduose, kuriuose vyko pasakojimai apie keliones, viktorinos, loterijos ir interaktyvios pramogos.