VMI Mokesčių informacijos centras: 8 milijonai konsultacijų per 10 metų
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, jog lygiai prieš 10 metų Lietuvoje pradėjo veikti pirmasis skambučių centras Lietuvoje ir didžiausias Baltijos šalyse – VMI priklausantis Mokesčių informacijos centras (toliau – MIC).
MIC įkurtas pagal Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos karalystės Pajamų ir muitų administracijos pavyzdį. Per veiklos dešimtmetį tobulėjo ne tik aptarnavimo kokybė, bet teikiamų paslaugų sritis. Kiekvieną dieną konsultantai sulaukia nuo 3500 iki 10 tūkst. skambučių.
„Simboliška, kad 1882 metais buvo pradėtos tiesti pirmosios telefono linijos Lietuvoje. Per MIC gyvavimo dešimtmetį sulaukėme daugiau nei 8-ių milijonų skambučių, o ilgiausias pokalbis su mokesčių mokėtojų truko beveik 88 minutes. Matyt, begalybę žymintis skaičius 8 yra sėkmės simbolis, kuris mus inspiruoja nesustoti darbų pusiaukelėje ir siekti geresnių rezultatų mokesčių administravimo ir konsultavimo klausimais“, – teigia VMI prie FM viršininkas Dainoras Bradauskas.
Skambučių srautai deklaravimo laikotarpiu išauga kelis kartus. Dauguma gyventojų naudojasi patogesniu būdų deklaruoti pajamas – deklaracijas pildo ir teikia internetu, tad MIC darbuotojų pagalba yra labai svarbi. Šiuo metu MIC‘e informaciją teikia 59 konsultantai, jų konsultacijos vidutiniškai trunka 3 minutes.
VMI primena, kad yra sukurtas viešas nemokamas MIC konsultacinės medžiagos katalogas. Jame skelbiami atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus, mokesčių paaiškinimai ir komentarai, mokesčių apskaičiavimui ir sumokėjimui reikalinga informacija. Šį katalogą galite rasti adresu https://www.vmi.lt/cms/web/kmdb