Širvintų savivaldybė pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimą pirko pažeisdama įstatymą. Savivaldybė įpareigota pirkimą nutraukti
Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Širvintų rajono savivaldybės administracijos vykdomo pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimo pirkimo vertinimą nustatė, kad Viešųjų pirkimų įstatymas buvo pažeistas visuose pirkimo etapuose. Tarnyba perkančiąją organizaciją įpareigojo nutraukti pirkimo procedūras. Savivaldybė laimėtoju buvo pripažinusi didžiausią kainą, 708,3 tūkst. Eur., pasiūliusį tiekėją UAB „Infes“.
Viešųjų pirkimų tarnyba vertino Širvintų rajono savivaldybės administracijos 2017-06-09 pradėto vykdyti „Pusiau požeminių ir antžeminių konteinerių įsigijimo, pusiau požeminių ir antžeminių konteinerių aikštelių projektavimo bei įrengimo statybos darbų pirkimo“ trečiąją dalį „Pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimas Širvintų mieste (pusiau požeminių konteinerių įsigijimas, pusiau požeminių konteinerių aikštelių projektavimas, pusiau požeminių aikštelių įrengimo darbai“.
Šios, trečiosios, pirkimo dalies laimėtoju perkančioji organizacija pripažino UAB „Infes“, prieš tai atmetusi kitų dviejų mažesnę kainą pasiūliusių tiekėjų pasiūlymus. „CONLISTA“ pasiūlymo kaina buvo 235 tūkst. Eur., UAB „Strefa“ – 316,1 tūkst. Eur. UAB „Infes“, pirkime dalyvaujanti jungtinėje veikloje su UAB „Hidraulikos pasaulis“, siūloma kaina – 708,3 tūkst. Eur. Pažymėtina, kad pati perkančioji organizacija preliminarią šios pirkimo dalies vertę nustatė 709, 2 tūkst. Eur.
Tarnyba, atlikusi pirkimo vertinimą nustatė, kad Viešųjų pirkimų įstatymui buvo nusižengta trijuose pirkimo etapuose: nustatant preliminarią pirkimo vertę, parengiant pirkimo dokumentus, tarp jų ir techninę specifikaciją, bei vertinant nustatyto laimėtojo pasiūlymą.
Tarnyba konstatuoja, kad prieš pirkimo pradžią perkančioji organizacija netinkamai apskaičiavo preliminarią pirkimo, tuo pačiu ir trečiosios pirkimo objekto dalies vertę: formaliai atliko procedūras, susijusias su numatomo pirkimo vertės skaičiavimu, tačiau rėmėsi tik vieno subjekto – UAB „Širvintų šiluma“ (kurio pagrindinė veikla nesusijusi su pirkimo objektu) apklausa. UAB „Širvintų šiluma“ teikė pasiūlymą iš Širvintų savivaldybės negavusi jokių techninių reikalavimų ir charakteristikų: savivaldybė prašė pateikti pusiau požeminių konteinerių kainas, aikštelių įrengimo darbų ir projektavimo paslaugų kainas, tačiau nenurodė kokių konkrečiai techninių parametrų ir charakteristikų konteinerių reikia, kokių konkrečiai aikštelių. Todėl neaišku kuo vadovaujantis, pagal kokius techninius parametrus UAB „Širvintų šiluma“ nurodė prekių, paslaugų ir darbų kainas ir atitinkamai neaišku kuo remiantis perkančioji organizacija nusprendė, kad pasiūlyme nurodytos kainos yra pagrįstos. Tokia apklausa negali būti prilyginama rinkos tyrimui. Netinkamai apskaičiuodama preliminarią pirkimo objekto vertę, perkančioji organizacija neužtikrino, kad pirkimui skirtos lėšos būtų panaudotos racionaliai ir efektyviai.
Tarnyba taip pat nustatė, kad perkančioji organizacija netinkamai parengė pirkimo dokumentus: sutarties projekto nuostatos neatitinka kainodaros metodikos nuostatų, nustatytas neproporcingas vienas iš techninės specifikacijos reikalavimų.
Tarnyba taip pat konstatavo, kad perkančioji organizacija netinkamai atliko laimėtojo „Infes“ pasiūlymo vertinimą: prieš pirkimo pradžią atskirai nustačiusi pusiau požeminiams konteineriams įsigyti planuojamas vertes ir aikštelėms įrengti planuojamas vertes, vėliau prašė pateikti ir atitinkamai vertino tik bendrą aikštelių įrengimo darbams siūlomą kainą. Tokiu būdu ji negalėjo objektyviai įvertinti ar tiekėjo siūlomos pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimo darbų kainos neviršija planuojamų lėšų. Be to, susipažinus su laimėtojo UAB „Infes“, dalyvaujančio jungtinėje veikloje su UAB „Hidraulikos pasaulis“, pateiktos jungtinės veiklos sutarties turiniu matyti, kad, vykdant šios sutarties įsipareigojimus, požeminių konteinerių aikštelių įrengimo darbų kainos viršytų planuojamas lėšas.
Viešųjų pirkimų tarnyba įpareigojo Širvintų rajono savivaldybės administraciją nutraukti minėto pirkimo trečiosios dalies procedūras.