Vyriausybė avaringumą mažino griežtindama vairuotojų atsakomybę ir gerindama infrastruktūrą
Pernai, lyginant su 2014 metais, eismo įvykiuose žuvusiųjų skaičius mažėjo 9,7 proc., o per pastaruosius penkerius metus – net 20 procentinių punktų. Kalbant apie visą nepriklausomybės laikotarpį, pernai skausmingų nelaimių keliuose buvo mažiausiai nuo pat 1991 metų.
„Kiekvienais metais vertiname padėtį visuose šalies keliuose ir investuojame į priemones, kurios didina žmonių saugumą. Pavyzdžiui, valstybinės reikšmės keliuose rekonstruojama per 250 avaringų ruožų, kuriama papildoma saugumo infrastruktūra – žiedinės sankryžos, atitvarai, salelės. Mūsų skaičiavimais, avaringų vietų skaičius dėl tokių priemonių jau sumažėjo nuo 280 iki 37“, – sako premjeras Algirdas Butkevičius.
Vien per 2015 metus Lietuvos keliuose rekonstruota 15 avaringų sankryžų, padidintas šalikelių saugumas, apšviesti avaringi ruožai, nutiesta 18 km pėsčiųjų ir dviračių takų, įrengta 160 greičio mažinimo priemonių, rekonstruotos pavojingos pėsčiųjų perėjos. Tyrimais nustatyta, kad įdiegus inžinerines priemones visuose tuose kelio ruožuose saugaus eismo situacija ženkliai pagerėja.
„Tačiau esminės nelaimių kelyje priežastys yra sąmoningas vairuotojų pareigų nevykdymas, pavyzdžiui, pėsčiųjų nepraleidimas per perėją, greičio viršijimas, neatsakingumas, kai sėdama prie vairo išgėrus svaigalų, o kai kada ir pačių pėsčiųjų neatsargumas. Chuliganišką vairavimą stengiamės pažaboti įtvirtindami griežtesnę atsakomybę“, – sako premjeras.
Siekiant toliau mažinti nelaimingų įvykių skaičių šalyje, praėjusiais metais buvo pritarta Administracinių nusižengimų kodekso nuostatoms, kuriomis įtvirtinta griežtesnė atsakomybė už transporto priemonių lenkimų taisyklių pažeidimus, pavojingą ir chuliganišką vairavimą. Pavyzdžiui, nuo šių metų balandžio 1 d. už lenkimo taisyklių pažeidimus bus skiriama ne tik piniginė bauda, bet ir teisės vairuoti atėmimas nuo 3 iki 6 mėnesių.
Be to, jau įsigaliojo 0 promilių taisyklė vairuotojams, kurie yra pradedantieji ar dirba darbą, tiesiogiai susijusį su vairavimu ir kitų žmonių ar krovinių vežimu. Šiems vairuotojams taip pat įvestas reikalavimas naudotis vadinamaisiais alkoblokais, tai yra priemonėmis, kurios, esant neblaiviam, neleidžia užvesti automobilio.
Mažinant incidentus šalies keliuose jau pradėtas kontroliuoti vidutinis važiavimo greitis – įrengti sektoriniai greičio matuokliai, kurie fiksuoja vidutinio važiavimo greičio pažeidimo atvejus. Šiemet turėtų atsirasti iki 50 ruožų valstybinės reikšmės keliuose, kuriuose bus įrengti tokie greičio matavimo prietaisai.
Toliau siekiama priimti baudos balų sistemą, kurios tikslas – atgrasinti vairuotojus nuo sistemingų Kelių eismo taisyklių pažeidimų.