„Vyturėlio“ pedagogai dalyvavo tarptautiniame pedagogų susitikime Ispanijoje
Jau antri metai, kaip Pakruojo vaikų lopšelio-darželio „Vyturėlis“ bendruomenė dalyvauja tarptautiniame „Comenius“ projekte kartu su partneriais iš Turkijos, Estijos, Italijos, Graikijos, Ispanijos ir Lenkijos.
Projekto tikslas – ugdyti vaikų smalsumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, bendražmogiškas vertybes, skaitant, piešiant, vaidinant, kuriant pasakas.
Šių metų vasario paskutiniąją savaitę į susitikimą Ispanijoje, Palencijos mieste buvo išvykusios darželio pedagogės: direktorė N. Valienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, projekto koordinatorė R. Vičiuvienė, auklėtojos metodininkės R. Žiubrienė ir S. Arlauskienė.
Pirmąją dieną Palencijoje lankėmės Francisko Argos darželyje-mokykloje, susitikome su vaikais ir pedagogais. Buvo malonu matyti plevėsuojančią trispalvę, skaityti užrašą „labas“, atpažinti lietuviškos pasakos „Dangus griūva“ veikėjus bei mūsų darželio vaikų piešinius. Ispanų vaikai pasveikino grodami medinėmis lazdelėmis. Apsilankėme grupėse. Vaikai ir pedagogai vilki vienodus spalvotus sportinius marškinėlius su mokyklos emblema. Grupėse matėme daug vaikų ir pedagogų darbų, žaislų, ugdymosi priemonių, skatinančių vaikų kūrybiškumą bei iniciatyvumą. Taip pat kiekvienoje grupėje yra kompiuteriai, interaktyvios lentos. Pastebėjau daug bendrų sąsajų: mažieji ispanai taip pat mokosi pažinti spalvas, formas, skaičiuoja, susipažįsta su raidėmis, stebi gamtą, tyrinėja, atlieka užduotis pratybų sąsiuviniuose.
Pirmo seminaro metu visos šalys pristatė savo veiklą su vaikais po vizito į Graikiją. Mūsų pristatyme atsispindėjo vaikų konferencijos apie Graikiją, graikų rašytojo Ezopo pasakos „Žiogas ir skruzdėlė“ skaitymo, inscenizavimo, iliustracijų piešimo ir skype „tilto Ispanija – Lietuva“ akimirkos.
Ispanų komanda pristatė savo šalį, jos regionus, simbolius ir pasaką „Chusco, benamis šuo“. Pasakos inscenizaciją ir vaikų koncertą stebėjome miesto kultūros centre kartu su vaikų tėvais. Sužavėjo nuotaikingi ispanų liaudies šokiai, lydimi dūdelės, būgno, kastanječių skambesio ir spalvingi, ryškūs šokančiųjų rūbai. Buvome pakviestos pasimokyti ispanų šokio „Jotas“. Manau, kad mums sekėsi puikiai.
Antrąją viešnagės dieną apsilankėme Angel Abia darželyje-mokykloje, susitikome su vaikais ir pedagogais, apsilankėme grupėse ir klasėse. Salėje kartu su visais vaikais, auklėtojais ir mokytojais dainavome dainą, kur žodžių nereikia versti… apie draugą, draugystę. Po kultūrinės programos vėl dalyvavome seminare: pristatėme specialiojo ugdymo sistemą Lietuvoje ir mūsų darželyje. Kadangi projekto veikla artėja į pabaigą, aptarėme jos vertinimo sistemą bei užduotis paskutiniam susitikimui Lenkijoje balandžio mėnesį.
Kolegos ispanai organizavo ekskursiją po Palenciją: lankėmės miesto katedroje, 7-ame amžiuje statytoje San Juan de Banos bazilikoje, grožėjomės ketvirtos pagal dydį pasaulyje Kristaus skulptūros didybe. Palencijoje jau kvepia pavasariu: skveruose žydi našlaitės ir ciklamenai.
Trečią susitikimo dieną buvo organizuota kultūrinė programa po Madridą: grožėjomės miesto architektūra, Ispanijos karalių rūmais, kuriuose dabar gyvena karalius Pilypas VI, aplankėme vieną pagrindinių Madrido aikščių, vadinamą Saulės vartais, kurios viduryje stovi Karolio III statula ir žymioji statula – lokys prie žemuoginio medžio – Madrido simbolis. Jis simbolizuoja, kad Madridas – Ispanijos širdis. Saulėtą dieną buvo smagu vaikštinėti bendrame miestiečių šurmulyje!
Iš kelionės sugrįžome kupinos naujų idėjų, neišdildomų įspūdžių ir su brangiausia dovana – ispanų pasaka vaikams.